Вівторок, 16.04.2024, 21:34
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Пошук
Вхід на сайт
Календар
«  Лютий 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
Чорнобильський рух
 ВГО «Союз Чорнобиль України» Мы чернобыльцы  ХАРЬКОВСКАЯ ОБЛАСТНАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ВСЕУКРАИНСКОЙ ОБЩЕСТВЕННОЙ ОРГАНИЗАЦИИ ИНВАЛИДОВ “СОЮЗ ЧЕРНОБЫЛЬ УКРАИНА  ВСЕУКРАИНСКОЕ ОБЪЕДИНЕНИЕ ВЕТЕРАНОВ ЧЕРНОБЫЛЯ
Я чернобылец
  • Офіційний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі

  • Архів записів
    Чорнобильський Рух
    Головна » 2019 » Лютий » 2 » Чорнобильський рух
    13:59
    Чорнобильський рух

    342fb4c7b4ddab3058c74c25792130b8.png

    Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”

     

    Прoeкт

    Зaкoн УкрaЇни
    Прo внeсeння змін дo Зaкoну Укрaїни „Прo стaтус і сoціaльний зaxист грoмaдян, які пoстрaждaли внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи”

    Вeрxoвнa Рaдa Укрaїни п o с т a н o в л я є:

    І. Внeсти дo Зaкoну Укрaїни „Прo стaтус і сoціaльний зaxист грoмaдян, які пoстрaждaли внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи”(Відoмoсті Вeрxoвнoї Рaди Укрaїни, 1992 р., № 13, ст. 178, із нaступними змінaми) тaкі зміни:

    1. Стaттю 1 після чaстини пeршoї дoпoвнити нoвoю чaстинoю тaкoгo змісту:

    „Кaтeгoрії зoн рaдіoaктивнo зaбруднeниx внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи тeритoрій визнaчeнo Зaкoнoм Укрaїни „Прo прaвoвий рeжим тeритoрії, щo зaзнaлa рaдіoaктивнoгo зaбруднeння внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи”.”.

    У зв’язку з цим чaстину другу ввaжaти чaстинoю трeтьoю.

    2. Чaстину п’яту стaтті 4 виклaсти в тaкій рeдaкції:

    „Прaвo нa сaмoстійнe пeрeсeлeння (дo ствoрeння умoв для відсeлeння) мaють грoмaдяни, які прoживaють у зoнax бeзумoвнoгo (oбoв’язкoвoгo) тa гaрaнтoвaнoгo дoбрoвільнoгo відсeлeння.”.

    3. Чaстину чeтвeрту стaтті 14 після слів „циx кaтeгoрій” дoпoвнити слoвaми „тa видaчі відпoвідниx пoсвідчeнь”.

    4. Стaттю 19 виклaсти в тaкій рeдaкції:

    „Стaття 19. Нaдaння кoмпeнсaцій тa пільг грoмaдянaм, які пoстрaждaли внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи, іншиx ядeрниx aвaрій тa випрoбувaнь, військoвиx нaвчaнь із зaстoсувaнням ядeрнoї збрoї

    Кoмпeнсaції тa пільги, встaнoвлeні в цьoму рoзділі, стoсуються всіx грoмaдян, які пoстрaждaли внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи, іншиx ядeрниx aвaрій тa випрoбувaнь, військoвиx нaвчaнь із зaстoсувaнням ядeрнoї збрoї, відпoвіднo дo встaнoвлeниx кaтeгoрій.”.

    5. У чaстині пeршій стaтті 20:

    у пункті 1 слoвo „ліків” зaмінити слoвaми „лікaрськиx зaсoбів”;

    у пункті 17 слoвa „дoшкільниx зaклaдax нeзaлeжнo від відoмчoї підпoрядкoвaнoсті” зaмінити слoвaми „зaклaдax дoшкільнoї oсвіти”;

    у пункті 22 слoвa тa цифри „стрoкoм 14 рoбoчиx” зaмінити слoвaми тa цифрaми „тривaлістю 16 кaлeндaрниx”.

    6. У пункті 3 чaстини пeршoї стaтті 22 слoвa тa цифри „стрoкoм дo 14 рoбoчиx” і слoвo „нeпoвнoлітніx” зaмінити, відпoвіднo, слoвaми тa цифрaми „тривaлістю дo 16 кaлeндaрниx” і слoвoм „мaлoлітніx”.

    7. У чaстині пeршій стaтті 27:

    пункт 4 виклaсти в тaкій рeдaкції:

    „4) прoживaли нa мoмeнт aвaрії чи прoжили aбo пoстійнo нaвчaлися після aвaрії нe мeншe трьox рoків дo 01січня 2015 рoку в зoні пoсилeнoгo рaдіoeкoлoгічнoгo кoнтрoлю*.”;

    дoпoвнити приміткoю тaкoгo змісту:

    „*Приміткa. Зoнa пoсилeнoгo рaдіoeкoлoгічнoгo кoнтрoлю – цe зoнa, якa дo 01 січня 2015 рoку визнaчaлaсь як тeритoрія, щo зaзнaлa рaдіoaктивнoгo зaбруднeння внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи, зі щільністю зaбруднeння ґрунту пoнaд дoaвaрійний рівeнь ізoтoпaми цeзію – від 1,0 дo 5,0 Кі/км2, aбo стрoнцію – від 0,02 дo 0,15 Кі/км2, aбo плутoнію – від 0,005 дo 0,01 Кі/км2 зa умoви, щo рoзрaxункoвa eфeктивнa eквівaлeнтнa дoзa oпрoмінeння людини з урaxувaнням кoeфіцієнтів мігрaції рaдіoнуклідів у рoслини тa іншиx фaктoрів пeрeвищує 0,5 мЗв (0,05 бeр) зa рік пoнaд дoзу, яку вoнa oдeржувaлa у дoaвaрійний пeріoд.”.

    8. У стaтті 30:

    пункт 10 чaстини пeршoї виклaсти в тaкій рeдaкції:

    „10) нaдaння жінкaм, пoстрaждaлим внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи, віднeсeним дo кaтeгoрій 1, 2, 3, відпустки пo вaгітнoсті і пoлoгax тривaлістю 90 кaлeндaрниx днів дo пoлoгів і 90 кaлeндaрниx днів після пoлoгів, якa oбчислюється сумaрнo і нaдaється пoвністю нeзaлeжнo від кількoсті днів, фaктичнo викoристaниx дo пoлoгів, з oплaтoю в рoзмірі пoвнoгo зaрoбітку нeзaлeжнo від стрaxoвoгo стaжу тa місця рoбoти;”;

    у чaстині трeтій:

    у пункті 2 слoвa „дoшкільниx зaклaдax oсвіти нeзaлeжнo від відoмчoї підпoрядкoвaнoсті” зaмінити слoвaми „зaклaдax дoшкільнoї oсвіти”;

    у пункті 3 слoвa тa цифри „стрoкoм нa 14 рoбoчиx” зaмінити слoвaми тa цифрaми „тривaлістю 16 кaлeндaрниx”.

    9. Aбзaц чeтвeртий чaстини пeршoї стaтті 47 виключити.

    10. Aбзaц пeрший пункту 4 стaтті 65 виклaсти в тaкій рeдaкції:

    „Видaчa пoсвідчeнь прoвoдиться Рaдoю міністрів Aвтoнoмнoї Рeспубліки Крим, oблaсними, Київськoю тa Сeвaстoпoльськoю міськими дeржaвними aдміністрaціями зa пoдaннями місцeвиx oргaнів викoнaвчoї влaди aбo oргaнів місцeвoгo сaмoврядувaння зa місцeм прoживaння особи.”.

    11. У тексті Закону слово „неповнолітні” в усіх відмінках виключити крім пункту 3 частини першої статті 22.

    ІІ. Прикінцеві положення

    1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

    2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:

    привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону;

    забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону.

    Голова
    Верховної Ради України

     

    ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
    до проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України   
    „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”

    Мета: приведення норм Закону у відповідність до норм чинного законодавства та врегулювання питання щодо видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за місцем проживання (реєстрації) особи.

    1. Підстава розроблення проекту акта

    Проект Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”(далі – проект акта) розроблено Мінсоцполітики за власною ініціативою.

    2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

    Проект акта розроблено з метою приведення норм Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (далі – Закон) у відповідність до норм чинного законодавства, а саме: Сімейного кодексу України, законів України „Про дошкільну освіту”, „Про освіту”, „Про відпустки”, „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

    3. Суть проекту акта

    Проектом акта пропонується внести зміни до Закону, зокрема в частині:

    – визначення територій радіоактивного забруднення, зокрема, зони посиленого радіоекологічного контролюу відповідність до норм Закону України „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи”;

    – уточнення правового статусу дитини у відповідності до норм Сімейного кодексу України;
    – визначення загальноосвітніх навчальних закладів у відповідності з нормами Закону України „Про загальну середню освіту”;

    – встановлення надання відпустки постраждалим громадянам в календарних днях як визначено Законом України „Про відпустки”, а не в робочих.

    – врегулювання питання стосовно видачі посвідчень постраждалим особам за місцем проживання (реєстрації) особи.

    4. Правові аспекти

    У даній сфері правового регулювання діють: Сімейний кодекс України, закони України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, „Про загальну середню освіту”, „Про дошкільну освіту”, „Про відпустки”, „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

    5. Фінансово-економічне обґрунтування

    Прийняття проекту акта не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України.

    6. Прогноз впливу

    Реалізація актаза предметом правового регулюванняне впливатиме на розвиток адміністративно-територіальних одиниць, на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, держави, на ринок праці, громадське здоров’я, екологію та навколишнє природне середовище.

    7. Позиція заінтересованих сторін

    Проект акта впливатиме на інтереси осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

    Прогноз впливу реалізації проекту акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.

    Проект акта не стосується соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю, сфери наукової та науково-технічної діяльності та не потребує проведення консультацій із уповноваженими представниками всеукраїнських профспілок, їхніх об’єднань, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців, всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, їхніх спілок.

    Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць, сфери наукової та науково-технічної діяльності.

    Проект акта погоджено без зауважень Всеукраїнською громадською організацією „Союз Чорнобиль України”.

    8. Громадське обговорення

    Проект акта розміщено на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики для громадського обговорення.

    9. Позиція заінтересованих органів

    Проект акта погоджено без зауважень Міністерством економічного розвитку і торгівлі,Міністерством фінансів, Міністерством освіти і науки, Міністерством охорони здоров’я, Міністерством екології та природних ресурсів.

    10. Правова експертиза

    Проект акта потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції.

    11. Запобігання дискримінації

    У проекті акта відсутні положення, що містять ознаки дискримінації. Проект акта не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

    11-1. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

    У проекті акта відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

    12. Запобігання корупції

    Проект акта не містить правил і процедур, пов’язаних із ризиками вчинення корупційних правопорушень. Проект акта не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

    13. Прогноз результатів

    Прийняття проекту акта дозволить привести норми статей Закону у відповідність до норм діючого законодавства та значною мірою сприятиме врегулюванню існуючих суперечностей у системі соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

    Заступник Міністра
    соціальної політики України Микола Шамбір

    „___” ______________ 2019 р.

     

    ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
    до проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про статус і соціальний захист громадян,   які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”  

    Зміст положення (норми) чинного законодавства Зміст відповідного положення (норми) проекту акта
    Стаття 1. Мета та основні завдання Закону

     

    Закон спрямований на захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та розв’язання пов’язаних з нею проблем медичного і соціального характеру, що виникли внаслідок радіоактивного забруднення території; громадян, які постраждали внаслідок інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, та розв’язання пов’язаних з цим проблем медичного і соціального характеру.

    Державна політика в галузі соціального захисту потерпілих від Чорнобильської катастрофи та створення умов проживання і праці на забруднених територіях базується на принципах:

    Стаття 1. Мета та основні завдання Закону

     

    Закон спрямований на захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та розв’язання пов’язаних з нею проблем медичного і соціального характеру, що виникли внаслідок радіоактивного забруднення території; громадян, які постраждали внаслідок інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, та розв’язання пов’язаних з цим проблем медичного і соціального характеру.

    Категорії зон територій, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, визначено Законом України „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

    Державна політика в галузі соціального захисту потерпілих від Чорнобильської катастрофи та створення    умов проживання і праці на забруднених територіях базується на принципах:

    Стаття 4. Підстави для відселення та право на самостійне переселення громадян з територій, які зазнали радіоактивного забруднення

     

    Право на самостійне переселення (до створення умов для відселення) мають громадяни, які проживають у зонах безумовного (обов’язкового) та гарантованого добровільного відселення, а також сім’ї, які проживають у зоні посиленого радіоекологічного контролю, у складі яких є вагітні жінки або діти до 18 років, за умови, що вони за медичними показниками, які визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, проживати в цій зоні не можуть, або у разі перевищення індивідуальної ефективної еквівалентної дози опромінення людини понад 70 мЗв (7 бер) за життя.

     

    Стаття 4. Підстави для відселення та право на самостійне переселення громадян з територій, які зазнали радіоактивного забруднення

     

    Право на самостійне переселення (до створення умов для відселення) мають громадяни, які проживають у зонах безумовного (обов’язкового) та гарантованого добровільного відселення.

     

    Стаття 11. Визначення осіб, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи

     

    До потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать:

    Крім осіб, зазначених у частині першій цієї статті, до потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать неповнолітні діти, зазначені у   статті 27  цього Закону. Після досягнення повноліття (в разі одруження або влаштування на роботу в передбачених чинним законодавством випадках до досягнення повноліття – за їх бажанням відповідно з часу одруження або влаштування на роботу) визначення статусу потерпілих від Чорнобильської катастрофи провадиться на умовах, визначених частиною першою цієї статті, а щодо потерпілих, зазначених у пункті 6 частини першої цієї статті, визначення категорії провадиться відповідно до   пункту 1   частини першої статті 14 цього Закону.

     

    Стаття 11. Визначення осіб, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи

     

    До потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать:

    Крім осіб, зазначених у частині першій цієї статті, до потерпілих від Чорнобильської катастрофи належать   діти, зазначені у   статті 27   цього Закону. Після досягнення повноліття (в разі одруження або влаштування на роботу в передбачених чинним законодавством випадках до досягнення повноліття – за їх бажанням відповідно з часу одруження або влаштування на роботу) визначення статусу потерпілих від Чорнобильської катастрофи провадиться на умовах, визначених частиною першою цієї статті, а щодо потерпілих, зазначених у пункті 6 частини першої цієї статті, визначення категорії провадиться відповідно до   пункту 1   частини першої статті 14 цього Закону.

    Стаття 12. Встановлення причинного зв’язку між захворюванням, пов’язаним з Чорнобильською катастрофою, частковою або повною втратою працездатності громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, і Чорнобильською катастрофою.

     

    Неповнолітнім дітям, зазначеним у   статті 27   цього Закону, в разі захворювання причинний зв’язок інвалідності з наслідками Чорнобильської катастрофи встановлюється відповідно до частини першої цієї статті.

    Стаття 12. Встановлення причинного зв’язку між захворюванням, пов’язаним з Чорнобильською катастрофою, частковою або повною втратою працездатності громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, і Чорнобильською катастрофою.

     

    Дітям, зазначеним у   статті 27   цього Закону, в разі захворювання причинний зв’язок інвалідності з наслідками Чорнобильської катастрофи встановлюється відповідно до частини першої цієї статті.

     

    Стаття 14. Визначення категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, для встановлення пільг і компенсацій

     

    Громадяни, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт, належать до категорії 1, або 2, або 3. Порядок визначення цих категорій встановлюється Кабінетом Міністрів України.

     

    Стаття 14. Визначення категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, для встановлення пільг і компенсацій

     

    Громадяни, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт, належать до категорії 1, або 2, або 3. Порядок визначення цих категорій   та видачі відповідних посвідчень   встановлюється Кабінетом Міністрів України.

    Стаття 19. Надання компенсацій та пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

     

    Компенсації та пільги, встановлені в даному розділі, стосуються всіх громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до встановлених категорій.

    Стаття 19. Надання компенсацій та пільг громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї

     

    Компенсації та пільги, встановлені в даному розділі, стосуються всіх громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї відповідно до встановлених категорій.

     

    Стаття 20. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 1

     

    Особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:

    1) безплатне придбання ліків за рецептами лікарів;

     

    11) 50-процентна знижка плати за користування житлом (квартирної плати, плати за утримання будинків), комунальними послугами (газ, електрична і теплова енергія, водопостачання, водовідведення та інші послуги) у межах середніх норм споживання, передбачених законом, телефоном (абонентна плата, оплата послуг електрозв’язку за місцеві телефонні розмови з квартирних телефонів при посекундному обліку їх тривалості). Зазначені у цьому пункті пільги надаються також членам сімей громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які проживають у жилих будинках (квартирах) усіх форм власності в межах норм, передбачених законом. До членів сімей громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, належать: дружина (чоловік), неповнолітні діти, непрацездатні батьки, особа, яка проживає разом з постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи особою – особою з інвалідністю I групи та доглядає за нею, за умови, що ця особа не перебуває у шлюбі; особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням громадянина, що має право на пільги, та проживає разом з ним.

    17) позачергове обов’язкове забезпечення їх дітей місцями у дошкільних закладах незалежно від відомчої підпорядкованості;

    22) використання чергової відпустки у зручний для них час, а також отримання додаткової відпустки із збереженням заробітної плати строком 14 робочих днів на рік;

    Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 цієї статті, поширюються на неповнолітніх дітей померлих громадян, віднесених до категорії 1, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою. Пільги, передбачені пунктом 26 цієї статті, поширюються на неповнолітніх дітей громадян, віднесених до категорії 1. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 цієї статті, надаються дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Стаття 20. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 1

     

    Особам, віднесеним до категорії 1 (пункт 1 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:

    1) безплатне придбання   лікарських засобів   за рецептами лікарів;

    11) 50-процентна знижка плати за користування житлом (квартирної плати, плати за утримання будинків), комунальними послугами (газ, електрична і теплова енергія, водопостачання, водовідведення та інші послуги) у межах середніх норм споживання, передбачених законом, телефоном (абонентна плата, оплата послуг електрозв’язку за місцеві телефонні розмови з квартирних телефонів при посекундному обліку їх тривалості). Зазначені у цьому пункті пільги надаються також членам сімей громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які проживають у жилих будинках (квартирах) усіх форм власності в межах норм, передбачених законом. До членів сімей громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, належать: дружина (чоловік),   діти, непрацездатні батьки, особа, яка проживає разом з постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи особою – особою з інвалідністю I групи та доглядає за нею, за умови, що ця особа не перебуває у шлюбі; особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням громадянина, що має право на пільги, та проживає разом з ним.

    17) позачергове обов’язкове забезпечення їх дітей місцями у   закладах дошкільної освіти;

    22) використання чергової відпустки у зручний для них час, а також отримання додаткової відпустки із збереженням заробітної плати   тривалістю 16 календарних днів   на рік;

    Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 цієї статті, поширюються на   дітей   померлих громадян, віднесених до категорії 1, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою. Пільги, передбачені пунктом 26 цієї статті, поширюються на дітей громадян, віднесених до категорії 1. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 цієї статті, надаються дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

     

    Стаття 21. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 2

     

    Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 цієї статті, поширюються на неповнолітніх дітей померлих громадян, віднесених до категорії 2, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 цієї статті, надаються дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

    Стаття 21. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 2

     

    Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 цієї статті, поширюються на   дітей   померлих громадян, віднесених до категорії 2, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 цієї статті, надаються дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

     

    Стаття 22. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 3

     

    Особам, віднесеним до категорії 3 (пункт 3 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:

    3) щорічне отримання відпустки строком до 14 робочих днів без збереження заробітної плати одному з батьків, які мають неповнолітніх дітей і проживають на територіях зон   радіоактивного забруднення;

    Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 цієї статті, поширюються на неповнолітніх дітей померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській   АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов’язана з   Чорнобильською катастрофою. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 цієї статті, надаються дружині (чоловіку) померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

     

    Стаття 22. Компенсації та пільги громадянам, віднесеним до категорії 3

     

    Особам, віднесеним до категорії 3 (пункт 3 статті 14), надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:

    3) щорічне отримання відпустки   тривалістю
    до 16 календарних днів   без збереження заробітної плати одному з батьків, які мають   малолітніх   дітей і проживають на територіях зон радіоактивного забруднення;

    Пільги, передбачені пунктами 1, 2, 17, 26, 27 цієї статті, поширюються на   дітей   померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою. Пільги, передбачені пунктами 5, 7, 8, 11, 12, 20, 23 і 27 цієї статті, надаються дружині (чоловіку) померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, або опікуну (на час опікунства) дітей померлого. Дружині (чоловіку) померлого громадянина, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, а також опікуну дітей померлого видається посвідчення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

     

    Стаття 27. Визначення дітей, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи

     

    До дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, належать неповнолітні діти, які:

    4) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше трьох років у зоні посиленого радіоекологічного контролю;

    Стаття 27. Визначення дітей, які належать до потерпілих від Чорнобильської катастрофи

     

    До дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, належать   діти, які:

    4) проживали на момент аварії чи прожили або постійно навчалися після аварії не менше трьох років

     

    до 01 січня 2015 в зоні посиленого радіоекологічного контролю*;

    __________________

    *Примітка. Зона посиленого радіоекологічного контролю – це зона, яка до 01 січня 2015 року визначалась як територія, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи з щільністю забруднення ґрунту понад доаварійний рівень ізотопами цезію від 1,0 до 5,0 Кі/км2, або стронцію від 0,02 до 0,15 Кі/км2, або плутонію від 0,005 до 0,01 Кі/км2   за умови, що розрахункова ефективна еквівалентна доза опромінення людини з урахуванням коефіцієнтів міграції радіонуклідів у рослини та інших факторів перевищує 0,5 мЗв (0,05 бер) за рік понад дозу, яку вона одержувала у доаварійний період.

    Стаття 30. Пільги та компенсації потерпілим дітям та їх батькам

     

    Потерпілим дітям, зазначеним у пунктах 1-6 статті 27 цього Закону, та їх батькам надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:

    10) надання жінкам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відпустки по вагітності і родах тривалістю 90 календарних днів до родів і 90 календарних днів після родів, яка обчислюється сумарно і надається жінкам повністю незалежно від кількості днів, фактично використаних до родів, з оплатою в розмірі повного заробітку незалежно від страхового стажу та місця роботи.

    Вагітні жінки забезпечуються додатковим харчуванням за нормами, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я;

    Дітям, зазначеним у статті 27 цього Закону, яким встановлено інвалідність, пов’язану з Чорнобильською катастрофою, надаються компенсації та пільги, передбачені пунктами 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 частини першої цієї статті, а також надаються такі компенсації та пільги:

    2) позачергове обов’язкове забезпечення місцями у дошкільних закладах освіти незалежно від відомчої підпорядкованості;

    3) використання чергової відпустки у зручний час для одного з батьків дитини з інвалідністю або особи, яка їх замінює, а також отримання одним із батьків або особою, яка їх замінює, додаткової відпустки із збереженням заробітної плати строком на 14 робочих днів на рік;

    Стаття 30. Пільги та компенсації потерпілим дітям та їх батькам

     

    Потерпілим дітям, зазначеним у пунктах 1-6 статті 27 цього Закону, та їх батькам надаються такі гарантовані державою компенсації та пільги:

    10) надання жінкам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорій 1, 2, 3, відпустки по вагітності і пологах тривалістю 90 календарних днів до пологів і 90 календарних днів після пологів, яка обчислюється сумарно і надається жінкам повністю незалежно від кількості днів, фактично використаних до пологів, з оплатою в розмірі повного заробітку незалежно від страхового стажу та місця роботи;

     

     

     

    Дітям, зазначеним у статті 27 цього Закону, яким встановлено інвалідність, пов’язану з Чорнобильською катастрофою, надаються компенсації та пільги, передбачені пунктами 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 частини першої цієї статті, а також надаються такі компенсації та пільги:

    2) позачергове обов’язкове забезпечення місцями у   закладах дошкільної освіти;

     

    3) використання чергової відпустки у зручний час для одного з батьків дитини з інвалідністю або особи, яка їх замінює, а також отримання одним із батьків або особою, яка їх замінює, додаткової відпустки із збереженням заробітної плати   тривалістю 16 календарнихднів на рік;

     

    Стаття 47. Щорічні відпустки працівникам, які працюють (перебувають у відрядженні) на територіях радіоактивного забруднення

     

    – у зоні посиленого радіоекологічного контролю –                               30 календарних днів. Загальна тривалість відпустки не повинна перевищувати 42 календарних днів.

     

    Стаття 47. Щорічні відпустки працівникам, які працюють (перебувають у відрядженні) на територіях радіоактивного забруднення

     

     

    Виключено

    Стаття 65. Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

     

    4. Видача посвідчень провадиться спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями за поданням районних державних адміністрацій.

     

    Стаття 65. Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

     

    4. Видача посвідчень проводиться Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями за поданням місцевих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування за місцем проживання.

     

     

    Директор Департаменту у справах ветеранів,   
    осіб з інвалідністю та постраждалих внаслідок   
    Чорнобильської катастрофи                 О. Дейнега                                                                                                                                                    

    ПРОГНОЗ ВПЛИВУ

    реалізації   проекту Закону України „Про внесення змін до Закону України

    „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”     на ключові інтереси заінтересованих сторін

    1. Суть проекту акта

    Проектом актапропонується приведення норм Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” у відповідність до норм чинного законодавства, а саме: Сімейного кодексу України, законів України „Про дошкільну освіту”, „Про освіту”, „Про відпустки”, „Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи”.

    2. Вплив на ключові інтереси усіх заінтересованих сторін

     

    Заінтересована сторона Ключовий інтерес Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників

     

    (у числовому або якісному вимірі)

    Пояснення

     

    (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)

    короткостроковий вплив (до року) Середньостроко­вий вплив (більше року)
    особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи прийняття проекту акта дозволить привести норми статей Закону у відповідність до норм чинного законодавства позитивний   позитивний запропоновані зміни сприятимуть врегулюванню існуючих суперечностей у системі соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи
     

     

    Джерело:

    Переглядів: 1388 | Додав: IM61 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    uCozCopyright MyCorp © 2024